تکنیک های سئوی کلاه سیاه که می بایست از آن اجتناب نمایید

کلاکینگ دستگاه لیزر

یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه که به طور دستگاه لیزر گسترده به کار میرود کلاکینگ ( Cloaking ) است . کلاکینگ با نشان دادن محتوای متفاوت به گوگل و یوزرها دستگاه لیزر و یا نمایش دادن ورقه ای به کاربران است که انتظارش را نداشتند .

مثلا فرض فرمائید که کدهای شما در صفحه ها اینترنت سبب ساز میشود گوگل تامل کند که یوزرها را به تارنما مسابقات فوتبال سوق دهی میکنید , در حالیکه دستگاه لیزر تارنما شما اطلاعاتی در خصوص اکسسوری ها و لوازم بازی خردسالان در اختیار یوزرها قرار می دهد . گوگل از الگوریتم های جستجوی خود برای جستن چنین عمل هایی به کارگیری می نماید و در صورتی‌که چنین چیزی را شناسایی نماید , تارنما دستگاه لیزر را جریمه خواهد کرد . این قضیه به سکو بندی تارنما آسیب وارد می کند و حتی مانع از حضور وب سایت در موتورهای کاوش دستگاه لیزر میگردد .
2 . تبادل پیوند دستگاه لیزر

تبادل لینک ( Link – سایت دستگاه لیزر ) می‌تواند رتبه تارنما شمارا کاهش دهد . این تکنیک در سال‌های دستگاه لیزر گذشته مفید بود البته زمانی که گوگل الگوریتم های خویش را تغییر اعطا کرد چنین عمل هایی هم متوقف شوید . وب سایت ها هم بایستی بر روی فرایند لینک و پیوند بیلدینگ طبیعی تمرکز داشته باشند . تبادل لینک و پیوند معمولا منجر به ایجاد لینک و پیوند های نامرتبط و اندک کیفیت می‌شود . تبادل پیوند دستگاه لیزر شمارا مطمئن به وجود می آورد که در کمترین فرصت پیوند های زیادی به دست میاورید ولی اینکار کمکی به بهبود مرتبه شما نخواهد کرد و قادر است تلاش های سئوی شمارا به طور کلی دستگاه لیزر نابود کند .
#14 دوره یادگرفتن دستگاه لیزر – آشنایی اشکال محتوا
3 . محتوای تکراری

محتوای تکراری ( Duplicate Content ) یا این که کپی کردن آن از تارنما های دیگر یکی از بدترین تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است . الگوریتم های موتورهای کاوش به صورت دارای ارتباط تصحیح می شوند و صرفا محتوای مخصوص و اصیل را ایندکس میکنند . موتورهای جستجو محتوای اصیل را بیشتر از یکبار ایندکس نمی‌کنند . در واقعیت تمامی محتواهایی که نسخه برداری می شوند به هدر میروند . به این ترتیب شما بایستی بر روی سعی های سئویی تمرکز کنید , که محتوای منحصر به فرد و اصیل ساخت می نماید . چیزی که بایستی در زمینه ی محتوای تکراری بدانید این است که چنین محتوایی شاید در وب لاگ شما هم وجود داشته باشد!

4 . خرید لینک و پیوند

لینک ها در 80 درصد موارد سکو وب سایت شما در گوگل را انتخاب می‌کنند . دنیای آنلاین پر‌از تبلیغاتی است که اشخاص را تشویق می نمایند هزاران لینک و پیوند را با هزینه اندک خریداری کنند . به روزرسانی الگوریتم پنگوئن در یافتن چنین وب سایت های اسپمی که به خرید و فروش لینک میپردازند , تبحر و تخصص اعطا کرد . بعد از استارت این به روزرسانی , نه فقط برخی از سایت‌ها سکو خود را از دست دادند , بلکه پنالتی ( جریمه ) هم شدند .
5 . به کارگیری بیش تر از حد از لغات کلیدی ( Keyword Stuffing )

این تکنیک احتمال دارد در سال‌های قبلی اثرگذار بوده باشد , البته این روزها همه چیز عوض شده کرده است . اگر تارنما شما در زمینه‌ی مورد خاصی است , قرار دادن داده ها مرتبط با آن خوب است . البته این که در هر دو جمله یکبار , از کلمه و واژه با اهمیت استعمال نمائید , قادر است وبسایت شما‌را تحت عنوان اسپم معرفی نماید . این موضوع خیر صرفا سبب اذیت کراولرهای موتورهای جستجو می‌شود , بلکه بازدیدکنندگان انسانی را هم آزار می‌دهد . شما تنها بایستی عبارات اساسی متعادل و مرتبطی را در نوشته خود قرار دهید و از سود بیش از حد از آن بپرهیزید .